Spring naar inhoud

Reestoord

Meppel

Thuis blijven wonen willen we het liefst allemaal. Maar soms lukt dat niet meer. Dan is het fijn te weten dat u in woonzorgcentrum Reestoord een tweede thuis aantreft waar u alle zorg en aandacht krijgt die u nodig heeft. En die krijgt u zo veel mogelijk van vaste zorgmedewerkers die u met alle respect behandelen en u graag leren kennen.

  • Voor wie

    Woonzorgcentrum Reestoord biedt een beschutte woonomgeving met zorg en ondersteuning voor ouderen met een lichamelijke aandoening of beginnende dementie. Een professioneel team is 24 uur per dag aanwezig voor ondersteuning.

  • Voorzieningen

    In Reestoord zijn veel voorzieningen waaronder een mini-Jumbo, een fraai aangelegde beweegtuin en een gezellige brasserie waar men kan genieten van een kopje koffie met wat lekkers.

  • Activiteiten

    Reestoord bruist van de activiteiten: gymnastiek, fietsen, wandelen, sjoelen, borduren, noem maar op. En er zijn ook regelmatig voorstellingen en muziekoptredens. Maar niets moet, alles mag.

Wij zijn zeer tevreden over de zorg die verleend wordt in Reestoord aan onze moeder. Ze voelt zich er thuis (daar gaat het toch om). Ook de communicatie met mij als mantelzorger is prima in orde.

Veelgestelde vragen

Reestoord is een ontmoetingsplek, waar u een brasserie, winkeltje, kapsalon en mini-Jumbo winkel vindt. Niet alleen bewoners maar ook mensen uit de buurt en bewoners van de aanleunwoningen kunnen hier terecht voor een kopje koffie, een boodschap of om deel te nemen aan activiteiten.

Restaurant
U krijgt bij ons gezonde maaltijden geserveerd die op een speciale wijze verwarmd worden, zodat de versheid altijd gegarandeerd is. De kok bereidt de maaltijden en zorgt ervoor dat deze volledig verzorgd aan u geserveerd worden in het restaurant. U kunt de warme maaltijd gezamenlijk eten in het restaurant. Maar u kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de maaltijd in uw appartement te nuttigen.

Brasserie
Op de begane grond direct bij de ingang vindt u de brasserie. Hier kunt u dagelijks tussen 10:00 en 17:00 terecht voor een kopje koffie, een zoete of hartige snack. De kok, vrijwilligers en receptiemedewerkers heten u van harte welkom in de brasserie.

Kapper
Op de begane grond vindt u de kapsalon. Hier kunt u op afspraak terecht. U kunt een afspraak maken via 06 - 42 11 17 02.

Winkeltje
In de Jumbo winkel op de begane grond kunt u terecht voor kleine boodschappen zoals drinken, brood, beleg, koekjes en kaartjes. 

Bibliotheek
De bibliotheek bevindt zich op de begane grond en is toegankelijk voor alle bewoners van Reestoord en de buurt. Er zijn veelal boeken met een grote letters aanwezig. De bibliotheek is iedere dinsdagochtend van 9.00 tot 10.30 uur geopend.

Dementheek
Op de begane grond vindt u de dementheek van Meppel. De dementheek is een advies- en uitleencentrum voor mensen met dementie en/of geheugenproblemen en hun familie en mantelzorgers. In de dementheek kunt diverse materialen lenen die comfort of hulp bieden aan mensen met dementie zoals boeken, films of spellen. U kunt er ook terecht voor informatie over (beginnende) dementie. In de dementheek werken zorgprofessionals die veel kennis hebben over dementie. De dementeek is geopend op dinsdag en vrijdag van 09.30 tot 13.30 uur.

Tuin
De beweegtuin is vrij toegankelijk. U bent van harte welkom om eens gebruik te maken van de toestellen of om kijkje te nemen in de tuin bij de kippen. 

Voor al onze woonzorgcentra en verpleeghuizen geldt: bezoek is altijd welkom! Wij vinden het belangrijk dat bezoek zich altijd welkom voelt in de woonomgeving van hun partner, ouder, familielid of bekende. Er zijn dan ook geen vaste bezoektijden. Wel zijn er momenten op de dag die minder geschikt zijn, bijvoorbeeld in de vroege ochtend. 

Wanneer u bij ons woont, dan krijgt u een Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) toegewezen. De EVV is voor de cliënt en/of mantelzorger het vaste aanspreekpunt in de begeleiding, zorg en behandeling voor de cliënt. Uw EVV gaat met u en uw naasten in gesprek over uw wensen met betrekking tot uw persoonlijke verzorging. Eigen regie vinden wij heel belangrijk en wij zullen u motiveren om zo lang mogelijk zelf te blijven doen wat u zelf kunt doen. De afspraken die u maakt met uw EVV worden vastgelegd in uw zorgplan.

Wij hechten we veel waarde aan het samenspel tussen cliënt, mantelzorgers, sociaal netwerk, vrijwilligers en professionals. We werken samen op basis van gelijkwaardigheid, vertrouwen en respect voor elkaars mogelijkheden en grenzen. Zo behouden en/of versterken we de eigen regie van onze cliënten. 

We zijn blij met de betrokkenheid van familie en vrienden van de cliënten. Wanneer de cliënt bij ons komt wonen, wordt er tijdens een individueel gesprek afgestemd hoe familie en vrienden kunnen samenwerken. De Eerst Verantwoordelijk Verzorgende kan u informatie en advies geven over ondersteuningsmogelijkheden voor mantelzorgers. 

Actief deelnemen
Familieleden kunnen actief deelnemen aan het dagelijks leven, bijvoorbeeld meehelpen bij koken of bij activiteiten. Niet iedereen is in staat op eenzelfde manier bij te dragen. Daarom zoeken we individueel naar de juiste afstemming.

We vinden het belangrijk om samen te werken met u om zo de cirkel rondom onze bewoners in te vullen. We vinden het fijn als u actief meedenkt. Dit kan tijdens de individuele contacten en gesprekken, en tijdens onze stamtafelgesprekken of dialoogavonden, die we periodiek organiseren.

Vrijwilligers hebben een belangrijke rol in het verhogen van het welzijn van onze cliënten. Ze zijn een waardevolle aanvulling op onze zorgverlening en maken het verblijf voor onze bewoners prettiger en aangenamer. Binnen onze locaties zijn veel enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten om het wonen voor onze bewoners zo aangenaam mogelijk te maken. Zij bieden onder andere ondersteuning bij gezamenlijke activiteiten of voeren individuele activiteiten met de bewoners en cliënten uit. Daarnaast zijn er vrijwilligers actief in facilitaire functies, zoals het bemannen van de bibliotheek of het winkeltje of het verzorgen van de tuin of de dieren.

Heeft u ook interesse in vrijwilligerswerk bij Noorderboog? Kijkt u dan op deze pagina over vrijwilligerwerk voor meer informatie.

Er is een centrale cliënt medezeggenschapsraad (CMR) voor de gehele organisatie en daarnaast is er op iedere locatie een cliëntenbelang.

De leden van het cliëntenbelang hebben regelmatig overleg met de leidinggevende, de contactpersonen en de bewoners. Dit overleg vindt plaats in een informele en praktische sfeer en gaat over onderwerpen die in de alledaagse praktijk van groot belang zijn voor de bewoners van de locatie.

Interesse?
Heeft u interesse in deelname aan het cliëntenbelang of wilt u meer informatie? Bij de leidinggevende van de locatie of bij één van de cliëntenbelangleden kunt u vragen om meer informatie, evenals bij de adviseur medezeggenschap, bereikbaar via telefoon 0522 - 498 498. Zij staan u allen graag te woord!

Contact

Wij helpen u graag bij het vinden en regelen van de zorg die u nodig heeft en die het beste bij u past. Onze zorgbemiddelaars staan u persoonlijk te woord en helpen u altijd verder.

Stuur bericht via contactformulier

Bellen

0522 - 498 498

Bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 16:30 uur.

​Heeft u gevonden wat u zocht?

Heeft u gevonden wat u zocht?

Alle velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.