
Het Anker
Meppel
Het Anker ligt vlakbij het station van Meppel en winkelcentrum Koedijkslanden, en het fraaie Wilhelminapark ligt aan de overkant. Betrokken en enthousiaste medewerkers zorgen voor een goede sfeer en kwalitatief hoogstaande zorg. Er is veel aandacht voor het welzijn van de bewoners.
Zorgaanbod
Contactgegevens
-
Voor wie
Woonzorgcentrum Het Anker biedt een beschutte woonomgeving met zorg en ondersteuning voor ouderen met een lichamelijke aandoening of beginnende dementie. Een professioneel team is 24 uur per dag aanwezig voor ondersteuning.
-
Voorzieningen
Wie Het Anker binnenstapt valt gelijk de levendigheid op. De mooie open huiselijke bibliotheek, de mini-Jumbo, een kapsalon en een fraai aangelegde beweegtuin. De appartementen hebben een eigen badkamer, toilet en keukenblok.
-
Activiteiten
In Het Anker vinden vaste activiteiten plaats. Denk aan gymnastiek, biljarten, geheugentraining, wandelen, oefeningen in de beweegtuin, muziek, bakken, krant lezen. Gezamenlijk een kopje koffie drinken kan aan de gezellige grote recreatietafel.
Meer informatie over Het Anker
Binnenkijken bij Het Anker
Kijk binnen met onze 360-graden rondleiding. U kunt op verschillende plekken rondkijken, zowel binnen als buiten Het Anker.
Let op: kan alleen met de muis worden bediend.

Veelgestelde vragen
-
Het hart van woonzorgcentrum Het Anker is een ontmoetingsplek, waar u een restaurant, winkeltje, kapsalon, bibliotheek en een recreatiezaal vindt. Niet alleen bewoners maar ook mensen uit de buurt en bewoners van de aanleunwoningen kunnen hier terecht voor een kopje koffie, een boodschap of om deel te nemen aan activiteiten.
Maaltijden
U kunt 7 dagen per week om 12:00 gezamenlijk met de andere bewoners warm eten in het restaurant op de begane grond. Uiteraard is het ook mogelijk om in uw eigen appartement de maaltijd te nuttigen.Kapper
In het Anker bevindt zich een kapsalon waar een kapster op regelmatige tijden aanwezig is.Pedicure
Als het nodig is kan er een afspraak worden gemaakt en komt de pedicure bij u in uw eigen appartement. U kunt uiteraard ook uw ‘eigen’ pedicure vragen de behandelingen voort te zetten.Winkeltje
In de Jumbo winkel op de begane grond kunt u terecht voor kleine boodschappen zoals drinken, brood, beleg, koekjes en kaartjes.Bibliotheek
Het Anker heeft een eigen bibliotheek op de begane grond. Eén keer per week zijn er vrijwilligers aanwezig die u kunnen helpen met het uitzoeken van boeken.Dagbegeleiding
Binnen het Anker / Oeverlanden bieden we dagbegeleiding. Hier kunt u met ondersteuning op een leuke en zinvolle manier de dag doorbrengen als dit niet meer vanzelf gaat.Zaalhuur
Het Anker biedt de mogelijkheid om een ruimte te reserveren voor bijvoorbeeld een verjaardag.Kerkdienst
Op zaterdagavond vindt er altijd een weeksluiting plaats.Tuin
Bij Het Anker hoort een fraai aangelegde tuin. Hier kunt u heerlijk wandelen of genieten van de zon op een bankje of op het terras.Oeverlanden
Op het terrein van het Anker staat ook het appartementencomplex de Oeverlanden. Dit zijn appartementen die verhuurd worden aan ouderen en waar thuiszorg geboden kan worden. -
Voor al onze woonzorgcentra en verpleeghuizen geldt: bezoek is altijd welkom! Wij vinden het belangrijk dat bezoek zich altijd welkom voelt in de woonomgeving van hun partner, ouder, familielid of bekende. Er zijn dan ook geen vaste bezoektijden. Wel zijn er momenten op de dag die minder geschikt zijn, bijvoorbeeld in de vroege ochtend.
-
Wanneer u bij ons woont, dan krijgt u een Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) toegewezen. De EVV is voor de cliënt en/of mantelzorger het vaste aanspreekpunt in de begeleiding, zorg en behandeling voor de cliënt. Uw EVV gaat met u en uw naasten in gesprek over uw wensen met betrekking tot uw persoonlijke verzorging. Eigen regie vinden wij heel belangrijk en wij zullen u motiveren om zo lang mogelijk zelf te blijven doen wat u zelf kunt doen. De afspraken die u maakt met uw EVV worden vastgelegd in uw zorgplan.
-
Wij hechten we veel waarde aan het samenspel tussen cliënt, mantelzorgers, sociaal netwerk, vrijwilligers en professionals. We werken samen op basis van gelijkwaardigheid, vertrouwen en respect voor elkaars mogelijkheden en grenzen. Zo behouden en/of versterken we de eigen regie van onze cliënten.
We zijn blij met de betrokkenheid van familie en vrienden van de cliënten. Wanneer de cliënt bij ons komt wonen, wordt er tijdens een individueel gesprek afgestemd hoe familie en vrienden kunnen samenwerken. De Eerst Verantwoordelijk Verzorgende kan u informatie en advies geven over ondersteuningsmogelijkheden voor mantelzorgers.
Actief deelnemen
Familieleden kunnen actief deelnemen aan het dagelijks leven, bijvoorbeeld meehelpen bij koken of bij activiteiten. Niet iedereen is in staat op eenzelfde manier bij te dragen. Daarom zoeken we individueel naar de juiste afstemming.We vinden het belangrijk om samen te werken met u om zo de cirkel rondom onze bewoners in te vullen. We vinden het fijn als u actief meedenkt. Dit kan tijdens de individuele contacten en gesprekken, en tijdens onze stamtafelgesprekken of dialoogavonden, die we periodiek organiseren.
-
Vrijwilligers hebben een belangrijke rol in het verhogen van het welzijn van onze cliënten. Ze zijn een waardevolle aanvulling op onze zorgverlening en maken het verblijf voor onze bewoners prettiger en aangenamer. Binnen onze locaties zijn veel enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten om het wonen voor onze bewoners zo aangenaam mogelijk te maken. Zij bieden onder andere ondersteuning bij gezamenlijke activiteiten of voeren individuele activiteiten met de bewoners en cliënten uit. Daarnaast zijn er vrijwilligers actief in facilitaire functies, zoals het bemannen van de bibliotheek of het winkeltje of het verzorgen van de tuin of de dieren.
Heeft u ook interesse in vrijwilligerswerk bij Noorderboog? Kijkt u dan op deze pagina over vrijwilligerwerk voor meer informatie.
-
Er is een centrale cliënt medezeggenschapsraad (CMR) voor de gehele organisatie en daarnaast is er op iedere locatie een cliëntenbelang.
De leden van het cliëntenbelang hebben regelmatig overleg met de leidinggevende, de contactpersonen en de bewoners. Dit overleg vindt plaats in een informele en praktische sfeer en gaat over onderwerpen die in de alledaagse praktijk van groot belang zijn voor de bewoners van de locatie.
Interesse?
Heeft u interesse in deelname aan het cliëntenbelang of wilt u meer informatie? Bij de leidinggevende van de locatie of bij één van de cliëntenbelangleden kunt u vragen om meer informatie, evenals bij de adviseur medezeggenschap, bereikbaar via telefoon 0522 - 498 498. Zij staan u allen graag te woord!
Hoewel mijn vader geen gemakkelijke man is, wordt hij met veel geduld verzorgd door het personeel. Ik kijk daar met bewondering naar.
Auteur: Reactie op Zorgkaart Nederland
Contact
Wij helpen u graag bij het vinden en regelen van de zorg die u nodig heeft en die het beste bij u past. Onze zorgbemiddelaars staan u persoonlijk te woord en helpen u altijd verder.

